tirsdag den 23. august 2011

Dagens træning d.23/8 Del 1


8.5 km opvarmning på 32,10. Dernæst 8 km progressiv tur på 27.00, og endelig 2,5 km afjog i 4.15 tempo.

Tirsdag er altid en af mine hårde træningsdage og i dag er ingen undtagelse. Normalt ville jeg løbe kvalitet både morgen og aften, men på grund af min 10.000 meter i lørdags var der kun en gang kvalitet på programmet, og da en knap så hård en af slagsen. Startede med at varme op med en tur rundt i Mindeparken ( Hellerup) sammen med Mikael Nielsen og Martin Parkhøj. Mine ben og ryg er stadigvæk godt smadrede af de 25 omgange på banen, så det var fint med noget roligt løb til at blive frisk på. 

Den progressive tur skulle foregå sådan, at man løber en 4 km rundstrækning 2 gange. Starttempoet hedder 4.00, og derefter øger man tempoet med 10 sekunder pr. km. Denne form for træning skal man ikke undervurdere, da man trods alt skal slutte af med at løbe 2.50 på sidste km. Kunne ikke helt holde tiderne, da vi kom til at løbe for hurtigt på de første, hvilket gjorde jeg måtte "nøjes" med 2.56 på sidste km. Mine split tider var 3.53, 3.46, 3.35, 3.26, 3.16, 3,06, 2.59, 2.56.  Mikael var med på de to første km af den progressive del imens Parkhøj løb hele passet, og kom ind 20 sekunder efter. Ganske godt løbet af ham.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar